Isnin, 12 April 2010

GURU YANG GURU

salam...letihnya saya pada hari ini...ada raptai olahraga.banyak keje nak kena buat ni...tapi bila balik umah layan internet.Pemalas betul cikgu Roznilah ni.he..he..tadi dengar-dengar may be saya akan tukar kelas jadi Guru kelas 3 Hebat pulak...aduyai...terimalah seadanya.maka sesungguhnya profesion ini yang saya pilih dan inilah kerjaya saya selama-lamanya.Mendidik anak-anak bangsa denganse ikhlas hati. Tapi jika hendak dibandingkan kerja saya sebelum ini di sebuah IPTS,kerja ini masih my under control...cewah..poyo je...

Jika hari ini seorang Perdana Menteri berkuasa
Jika hari ini seorang Raja menaiki takhta
Jika hari ini seorang Presiden sebuah negara
Jika hari ini seorang ulama yang mulia
Jika hari ini seorang peguam menang bicara
Jika hari ini seorang penulis terkemuka
Jika hari ini siapa sahaja menjadi dewasa;
Sejarahnya dimulakan oleh seorang guru biasa
Dengan lembut sabarnya mengajar tulis-baca. USMAN AWANG 1979

Tiada ulasan:

Catat Ulasan